5 tipů jak udržet krok v podnikání v roce 2017

5 tipů jak udržet krok v podnikání v roce 2017

V ČR působí přes milion malých a středních podniků a živnostníků. Konkurence v řadě oborů je velká a prosadit se obtížné. Cesta k úspěchu může vést i přes využití moderních on-line nástrojů. Ostatně, podle Googlu hledá údaje o lokálních podnikatelích a jejich produktech na internetu asi 97 % zákazníků.


Nejste-li tedy na trhu on-line, jako byste skoro nebyli.


1. tip: Začněte vlastními webovými stránkami

Vlastní webové stránky jsou dnes pro každou firmu nutností. Nemusí jít hned o grafický skvost, ale měly by vždy obsahovat základní informace o společnosti a jejích produktech. Jako příklad lze uvést restaurace. Zvlášť v menších městech a obcích někdy webové stránky s informacemi, jako je otvírací doba, kontakty nebo denní menu, nemají. Přicházejí tak o zákazníky, kteří si raději vyberou podnik, o němž základní údaje on-line najdou.

2. tip: Věnujte pozornost optimalizaci

Mít vlastní webovou stránku je základ, stejně důležité ale je, aby se dala na webových vyhledávačích najít. Devět z deseti zákazníků totiž používá k zjišťování informací o produktech, službách nebo firmách vyhledávací nástroje. SEO – Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače budiž pro vás zákonem. Jde o to, abyste ve vyhledávačích přirozeně, organicky – na rozdíl od placené propagace webu nebo produktu – získali lepší pozici.

3. tip: Vstupte do světa mobilních aplikací

Máte-li e-shop, restauraci nebo prodejnu s webem a možností on-line rezervace či nákupu, vězte, že dnes už nestačí umožnit zákazníkům přístup jen přes PC a laptopy. Chtějí nakupovat také prostřednictvím tabletů a chytrých telefonů, takže si pořiďte i mobilní aplikaci. Jejím prostřednictvím navíc můžete informovat o různých akcích nebo třeba zaslat slevový kupon.

4. tip: Analyzujte chování zákazníků i stav firmy

Díky přítomnosti firmy v on-line světě máte jedinečnou možnost zjistit si do detailu, jak se vaši zákazníci chovají, jaké mají zvyklosti a preference nebo jak je na tom vaše podnikání ve srovnání s přímými konkurenty. Budete mít přehled o četnosti vyhledávání na internetu, o úspěšnosti vaší placené kampaně, o tom, kolik času a kde na vašich webových stránkách uživatelé nejčastěji stráví atd. Dozvíte se o nich mnohé od jejich věku a pohlaví přes vzdělání až po koníčky a záliby. Správně vyhodnocená data vám mohou pomoci v usměrnění a diverzifikaci obchodních aktivit. Pro začátek můžete využít např. Google Analytics, které jsou dostupné zdarma. Profesionální analýza dat vás může stát i desítky tisíc korun.

5 tip: Využijte možností a výhod sociálních sítí

Nestačí mít vlastní webové stránky, příp. e-shop s produkty a službami. Stejně důležitá je také komunikace se současnými i potenciálními zákazníky. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram vám ji umožní. Budete moci s klienty, často v reálném čase, komunikovat a zvyšovat povědomí o vaší značce a produktech. Stejně jako u webu a SEO i zde platí, že rozhodující je kvalitní obsah. Otevře se vám rovněž cesta pro další marketingové aktivity. Za pár stokorun můžete oslovit řadu potenciálních klientů, navíc cíleně konkrétní skupinu.




Spočítejte si pojištění online